Forside Generelt Tidsregistrering i virksomheder

Tidsregistrering i virksomheder

2747
0
DEL
Tidsregistrering i virksomheder

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Der sker meget indenfor tidsregistrering hos virksomheder. Mange håndværkere ser det som en absolut nødvendighed, da de skal kunne registrere deres timer på de forskellige projekter. Det at kunne fremvise udført arbejde – både overfor kunder og overfor ansatte – og hvor mange timer der er brugt de respektive steder kan blive et must.
Det er ganske vist ikke kun hos håndværkere, at registreringen finder sted. Hos ganske almindelige konsulentvirksomheder bliver der registreret timer hver eneste dag.

Hvorfor registrere timer

Det er altid rart at have sit på det tørre – det at kunne fremvise et reelt stykke arbejde. Det er desværre ikke alle kunder, der stoler lige meget på dem, de vælger at ansætte. En ganske almindelig borger, der hele livet har arbejdet på et kontor, har måske ikke den samme indsigt i tømrerarbejde, som en faglært tømrer har. Derfor er det ikke altid at der er en fælles forståelse for brugen af brugte timer.
Ligeledes er det ikke alle ledere, der er helt indforstået med, hvor lang tid det tager at køre fra Århus til København i bil. Denne form for tidsregistrering er også en nødvendighed i visse virksomheder.
I virkeligheden er denne form for registrering blot en slags bevisførelse, der skal kunne dokumentere et givent stykke arbejde.

Hvorfor det er nødvendigt

Der har tidligere i erhvervslivet blevet fiflet en del med antallet af brugte arbejdstimer. Det er ikke altid at alle har været helt ærlige overfor deres kunder, desværre. Det fører ofte brok med sig, da man naturligvis ikke bør finde sig i at skulle betale for noget, man ikke har fået.
Derfor har flere og flere erhvervsdrivende valgt at indføre en fast procedure på arbejdspladsen. Det at skulle tidsregistrere for hver enkelt kunde. Uanset størrelse eller antallet af timer, så skal det hele med i det samlede regnskab.

Er der så en kunde, der ikke helt kan se fidusen, så er det nu muligt at frembringe et bevis på udførte arbejdstimer, da der er blevet brugt tidsregistrering.

EFTERLAD ET SVAR