Forside Generelt Digitale marketingstrategier til små virksomheder for at maksimere dit budget

Digitale marketingstrategier til små virksomheder for at maksimere dit budget

627
0
DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Nedenfor er digitale marketingstrategier for små virksomheder, der hjælper dig med at maksimere dit budget.

Få de rigtige værktøjer

Hvis et job er for hårdt at udføre selv, bruger du et værktøj. Det er lige så sandt i markedsføring af små virksomheder, som det er i alt andet i livet.

Der er en hel række værktøjer, du kan bruge til at maksimere dit marketingbudget. Der er værktøjer til at planlægge e-mails og indlæg på sociale medier, værktøjer til at give dig bedre feedback og værktøjer til at analysere din egen SEO – blandt mange andre.

Som alle andre værktøjer er deres formål at hjælpe dig med at markedsføre mere effektivt. Brugt rigtigt kan de sikre, at du får mest muligt ud af dit budget.

Generer stærkt indhold

Det er meget nemmere at markedsføre noget end ingenting. Selv en slangeoliesælger må lade som om, de har noget at tilbyde.

Det er noget, du skal huske på, når du markedsfører din lille virksomhed. Marketing kan kun presse dig så langt, hvis du ikke tilbyder nok kød at tygge på.

Ved at sikre, at dit indholdsspil er on point, giver du din markedsføring et solidt fundament. Du annoncerer ikke for dets skyld – du har noget at promovere.

Dette er en af ​​grundene til, at mange virksomheder indlæser deres websted med indhold, fra blogs til videoer og vejledninger. Disse giver alle dine kunder noget at engagere sig i, når de ankommer til din professionelle hjemmeside. Bare husk at inkludere en stærk opfordring til handling (CTA).

4. Følg op med dine kunder

Når du er en lille virksomhed, har du ofte en lille, men loyal tilhængerskare. En af de bedste måder at maksimere dit marketingbudget på er at rulle den røde løber ud for dine kernekunder.

Følg op med dine kunder for at få udtalelser og anmeldelser eller for at promovere nye produkter via e-mail-nyhedsbreve og meddelelser på sociale medier. 

Prøv ikke at miste gamle kunder af syne, mens du går på jagt efter nye. Dine tilbagevendende kunder kan udgøre den centrale, stabile kerne i din marketingstrategi.

Sorter din sociale mediestrategi

Sociale medier ændrede spillet med marketingstrategier for små virksomheder. Selvom det ikke ligefrem er lige vilkår, giver sociale medier mulighed for selv små virksomheder at nå ud til et stort publikum. I nogle tilfælde kan de gøre det uden en krone brugt.

Hvis du ikke allerede er på sociale medier, skal du engagere dig. Og hvis du er, skal du sikre dig, at du har en sammenhængende strategi for sociale medier.

Selv når du ikke er i markedsføringstilstand på sociale medier, vil alt hvad du gør, etablere en stemme for dit brand. Dit brands stemme spiller en nøglerolle i at tiltrække kunder, så behandl dit output på sociale medier med omtanke.

Få venner online

De store mærker forbruger størstdelen af ​​opmærksomheden på internettet. Under dem er de tusinder og atter tusinder af andre virksomheder, der kæmper om opmærksomheden. Man kan sige, at det er et mirakel, at små virksomheder overhovedet bliver bemærket.

Men det er ikke håbløst. Ved at forene kræfterne kan små virksomheder multiplicere deres rækkevidde og cementere legitimiteten af ​​deres brand.

Overvej at danne et partnerskab med en anden virksomhed for gensidig vinding. I kan promovere hinandens markedsføring, skabe indhold i samarbejde og give hinanden backlinks for at booste jeres SEO.

EFTERLAD ET SVAR